![[WordPress Migration Data]
{
"source": "WordPress Migration",
"originalUrl": "https://www.sakeliga.org.za/wp-content/uploads/2025/03/Sakeliga_FSTC_Mar2025-copy.jpg",
"wpPath": "/wp-content/uploads/2025/03/Sakeliga_FSTC_Mar2025-copy.jpg",
"wpYear": "2025",
"wpMonth": "03",
"wpPostCount": 2,
"wpPostIds": [
75922,
75933
],
"migratedAt": "2025-09-18T14:05:43.080Z",
"migratedBy": "wp-media-to-contentful.mjs",
"fileSize": 427249
}
[End WordPress Migration Data]](https://images.ctfassets.net/ptr3cuja5dzu/2k6i8876qEagNbtRGO1vXn/88584143ef92d58748155650fd0ececd/Sakeliga_FSTC_Mar2025-copy.jpg?w=1920&h=1080&fit=fill&fm=webp&q=85)
FSTC reik weer ongemagtigde BEE-kennisgewings uit
The FSTC demands BEE reports, despite having no authority to do so.
Die FSTC eis tans BEE-verslae van finansiële diensverskaffers (FSP’s) vir ’n 13-maande-tydperk wat op 31 Desember 2024 eindig.
Dit is klaarblyklik ’n voortsetting van die FSTC se ongegronde eise van verlede jaar. Dit bly ’n eersteklas voorbeeld van die derde golf van BEE, waarin die staat poog om sy reguleringsbereik uit te brei met die doel om private sakebedrywighede op grond van BEE-vlakke te beperk.
Sakeliga wys daarop dat die wetlike werklikheid onveranderd bly: Die FSTC het geen gesag om BEE-verslagdoening te eis nie en het geen statutêre magte om FSP’s wat nie aan BEE deelneem te sanksioneer nie. Om nie op die FSTC se jaarlikse verslagdoeningskennisgewings te reageer nie of om nie aan verkrygingsteikens, soos uiteengesit in die 2017 Finansiële Sektor-kode, te voldoen nie, is nie ’n oortreding deur FSP’s van hul professionele en wetlike pligte nie.
Die implisiete dreigement om as ’n “nie-nakomende” finansiële instelling geklassifiseer te word, die innuendo dat nie-deelname aan BEE tot sanksies kan lei, en die duidelike eskalasie deur die FSTC om die regering se BEE-beleid na die finansiële sektor uit te brei, is ten beste opportunisties van die FSTC. Die doel is om besighede te intimideer om onnodige, skadelike en duur BEE-strukture aan te neem.
FSP’s wat nie aan BEE deelneem nie, behoort die FSTC se verslagdoeningskennisgewing te ignoreer. FSP’s wat wel deelneem, behoort die afwegings van ’n moontlike een-vlak BEE-afgradering, soos hieronder uiteengesit, deeglik te oorweeg en dit te vergelyk met die morele, regs-, en sakerisiko’s wat nakoming van die versoek inhou.
Wetlike posisie en FSTC-toegiftes
PAIA-rekords (skakel benede), regsadvies en verskeie terugvoerings deur rolspelers in die bedryf toon nou afdoende aan dat die FSTC verlede jaar gebluf het – wat nou voortgesit word – wat tot ’n vals indruk by besighede oor hul verpligtinge gelei het.
Volgens die FSTC se antwoord op ons PAIA-versoek is die Finansiële Sektorkode sy enigste grond vir ’n aanspraak op gesag en die vermoë om sanksies op te lê. Die kode maak deelname en verslagdoening egter nie verpligtend nie. Die FSTC erken inderwaarheid uitdruklik dat dit oor “geen ander sanksies” beskik nie, ook nie “finansiële strawwe” of “professionele sanksies” nie.
Selfs FSP’s wat aan BEE deelneem, kan hoogstens met een BEE-vlak afgegradeer word as hulle nie ’n verslag betyds indien nie of nie aan sekere prioriteitselement-tellings van die Sektor-kode voldoen nie. Vir FSP’s wat nie aan BEE deelneem nie of wat nie langer probeer om aan ’n gemanipuleerde en onetiese reguleringspel te voldoen nie, het dit geen gevolge nie.
Trouens, verskeie besighede wat nie aan BEE deelneem nie, het aan ons gerapporteer dat die FSTC nie teen hulle opgetree het nie, selfs al het hulle die FSTC se eise geïgnoreer of uitdruklik geweier om daaraan te voldoen.
’n Opsie vir FSP’s
FSP’s wat nietemin verdere inligting of duidelikheid van die FSTC verlang, kan die templaatboodskap hieronder gebruik en dit na goeddunke aanpas.
FSP’s wat Sakeliga van die rekord van sulke korrespondensie wil voorsien, kan ons per blindekopie (bcc) byvoeg deur info@sakeliga.org.za in die bcc-adresveld in te sluit, of dit apart na ons aanstuur.
Templaatboodskap aan FSTC
Aan wie dit mag aangaan by die FSTC,
Ons verwys na u Verslagdoeningskennisgewing 02 van 2024, uitgereik op 11 Desember 2024, en u herinneringe per e-pos gedurende 2025.
Die Kennisgewing roep alle finansiële instellings op om B-BBEE-verslae en vraelyste in te dien vir die 13-maande-tydperk van 1 Desember 2023 tot 31 Desember 2024. Die Kennisgewing skep die indruk dat verslagdoening vereis word kragtens artikel 10(4) van die B-BBEE Wet 53 van 2003, sowel as Verklaring FS 000, paragraaf 8.5 van die Finansiële Sektorkode. Dit is egter vir ons onduidelik hoe hierdie of ander bepalings in die Wet of Kode die FSTC magtig om sulke vereistes af te dwing.
Ons versoek u daarom om aan ons te verskaf:
- Die redes waarom Verslagdoeningskennisgewing 2 van 2024 binne u bevoegdheid geag word, met verwysing na bemagtigende wetgewing en/of regulasies; en
- Inligting oor watter stappe, indien enige, die FSTC mag neem teen finansiële instellings wat nie in staat is om aan Verslagdoeningskennisgewing 2 van 2024 te voldoen nie of dit nie doen nie.
Die uwe,
{sender se naam}
Skakels na verdere hulpbronne:
- Verklaring 11 April 2024: Sakeliga bevraagteken FSTC se gesag om BEE-verslagdoening op te dwing
- Verklaring 24 Mei 2024: FSTC nou ontwykend ná Sakeliga se BEE-ondersoek
- Verklaring, 5 Junie 2024: FSTC verander van deuntjie en probeer verantwoordbaarheid ontduik
- Verklaring, 29 November 2024: Finansiële Sektor Transformasieraad bluf oor BEE
- Vir die FSTC se amptelike antwoorde op ons PAIA-versoeke, klik hier.